Skadereglering i Ungern



I slutändan känns det om att Ungerns GP kom att handla om att minimera skadorna. Lewis Hamilton gjorde vad han kunde för att ta poäng efter att en punktering satt stopp för han chanser att ta en pall plats. Kimi Räikkönen gjorde ett bra jobb i att minimera skadorna av hans misstag i kvalet, men hade också en hel del tur vilket inte hör till vanligheten när det gäller Kimi. Det var också Kimi som fick minimera skadorna för Ferrari i konstruktörsmästerskapet efter att Felipe Massa snöpligt fått bryta bara några varv från att ta sin fjärde seger för säsongen.


Nu är det sommaruppehåll som gäller. Det jag tar med mig från Ungern är Kimis imponerande förmåga att på bara några varv sätta tillräckligt snabba tider för att  passera andra förare (denna gång Alonso) i samband med depåstopp.


Nästa gång är vi i Valencia, då är jag också på plats i Spanien. Förhoppningsvis hittar jag någon bra plats att se loppet. 


  

Kommentarer
Postat av: Mysan

Bra att bloggen är uppdaterad igen, har väntat hela helgen på dina synpunkter.



Kimi vinner i Valencia!!!!!!!!!!!

2008-08-04 @ 15:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0