Kimis chans att vinna mästerskapet borta?

Jag gläder mig över att det var en efterlängtat aggressiv Kimi Räikkönen vi fick se i Spa, det var tydligt från start att det var vinst som gällde. Att det slutade som det gjorde är går dock inte att skylla på någon annan, det var en chansning gick hela vägen. Så här efteråt kan jag inte låta bli att tycka synd om både Kimi och Hamilton. Bägge förtjänade ett bättre öde, speciellt Kimi som gjorde allt rätt fram till den sista avåkningen.

Räikkönen har nu 19 poäng upp till ledande Lewis Hamilton med endast fem återstående race, ett näst intill ointagligt försprång. Men Kimi är inte den som ger upp och 2007 tog Kimi in 17 poäng (som ni säkert minns) på Hamilton under säsongens två sista Grand Prix. Ska historien upprepa sig, jag ser med fortsatt spänning fram emot Monza.


Kommentarer
Postat av: Mysan

Allt var Hamiltons fel, Kimi körde perfa!

2008-09-11 @ 15:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0